معاون استاندار کرمانشاه خبر داد؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: ۵۴٣ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 16 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه) در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ۵۴۳ نفر برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۹۱ نفر خانم هستند.

وی افزود: در روز نخست ۱۳۳ نفر، روز دوم ۱۳۵ نفر، روز سوم ۹۵ نفر، روز چهارم ۱۰۹ نفر، روز پنجم ۱۰۹ نفر، روز ششم ۱۰۶ نفر و در روز هفتم ۲۹۶ نفر برای حوزه انتخابیه کرمانشاه ثبت‌نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ۱۵ نفر از افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند دارای مدرک کاردانی، ۱۱۹ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۷۰۲ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۸۸ نفر دارای مدرک دکتری و ۳۴ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی ادامه داد: در بازه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال ۱۵۲ نفر، در بازه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال ۱۴۹ نفر، ۵۵ تا ۶۰ سال ۹۵ نفر، ۶۰ تا ۶۵ سال ۵۷ نفر، ۶۵ تا ۷۰ سال ۱۲ نفر و ۷۰ تا ۷۵ سال یک نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: از تعداد ۱۰۵۸ نفری که پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند ۲۶۰ نفر دارای سابقه ایثارگری بوده و ۱۸ درصد پیش ثبت‌نام را خانم‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

وی در خصوص تعداد افرادی که در شهرستان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند افزود: در حوزه انتخابیه اسلام‌ آباد غرب و دالاهو ۱۲۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یازده نفر خانم و در حوزه انتخابیه سنقر ۸۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که پنج نفر آن‌ها خانم هستند

شعبانی بیان کرد: در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب ۱۲۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هشت نفر خانم و در حوزه کنگاور، صحنه و هرسین ۹۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۳ نفر آن‌ها خانم هستند.

ضرورت بهره‌مندی از چهار رکن مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در انتخابات

وی خاطر نشان کرد: سیستم اجباری برای شرکت در انتخابات وجود ندارد اما افرادی که پای صندوق می‌آیند بعدها می‌توانند نسبت به آرا خود مطالبه گر باشند.

شعبانی عنوان کرد: چهار رکن اساسی را رهبر معظم انقلاب از وزارت کشور برای انتخابات خواستند که این چهار رکن شامل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت است که در انتخابات رعایت شود.

این مسئول گفت: امسال انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و تعدادی از حوزه‌های انتخابیه به لحاظ  رأی گیری قابل ادغام است که باید زیر ساخت‌های ارتباطی در آن حوزه‌ها فراهم شود.

وی در پایان تأکید کرد: ۲۷ مهر ماه آغاز ثبت‌نام نهایی را خواهیم داشت که قبل از آن هم هیأت‌های اجرایی تا ۱۳ مهر ماه برای پیشبرد فرآیند انتخاباتی تشکیل خواهند شد.

 

انتهای پیام/ ل

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار